Forbudt “fiktiv sex”

Ugens spørgsmål er fra “Den nysgerrige”

Der har været en del diskussioner her på Totalsex om hvor grænsen går for sexnoveller, så det her spørgsmål går ikke på Totalsex, men mere generelt.

Hvor går grænsen for hvad lovgivningen skal blande sig i? Jeg tænker  på sådan noget som tegnet børneporno eller sexnoveller med børn, som der tidligere har været debat om skal forbydes og nu senest har der været en del i pressen omkring sexdukker i børnestørrelse, som er forbudt flere steder, blandt andet i Norge. Skal det også forbydes i Danmark? Argumenterne for et forbud er blandt andet, at det blåstempler pædofili og at der er risiko for at det vil anspore til at gå ud og misbruge børn, når det ikke længere er nok for dem at bruge dukker eller se tegnet børneporno.

Historien fortsætter under reklamen

En anden ting er sådan noget som dyresex er forbudt i Danmark, men dyresexporno er stadig tilladt. Er det ok? Det er jo ægte dyresex som er afbildet på de billeder og film, så det er underligt at det er tilladt.

Hvad tænker I om disse problemstillinger?

Giv forfatteren en kommentar - KLIK HER

28 kommentarer

  1. FlinkFyr

    04/05/2017 kl 10:47

    Jeg bryder mig ikke om når personerne er under 15 hvis modparten er over den alder. To på 12 kan jeg overse, så er de begge næsten lige udviklet ang konsekvenser. Men en på 12 og en voksen er i min verden strengt No go.

    1+
  2. Jøsse

    24/04/2017 kl 21:49

    Nu bliver jeg simpelthen hød til at komme med et indspark i den her debat, og det gør jeg ved at fortælle en historie fra den virkelige verden. Fortalt af et menneske jeg kender særdeles godt. Han sad for ca. 30 år siden sammen med sin den gang 11-årige datter og så lidt fjernsyn, de var alene hjemme. De var begge let påklædte da det var en sommerdag med hedebølge, de snakkede og hyggede som så mange gange tidligere så alt var som det plejer at være. Eneste forskel er den at han den aften sad med Guld Tuborg nr. 18 foran sig.
    Klø mig på maven beder hun om og det gør han som han mange gange tidligere har gjort. Også lige der hvor elastikken på underbukserne strammer, og det gjorde han også som så tit skete. En lille smule længere ned klør det også.
    Under normale omstændigheder ville han havde stoppet, men 18 guldøl har udslettet den del af hjernen der skulle havde taget den beslutning, så han fortsætter med at klø der hvor det kløede til sidst indtil hun siger at nu har hun fået orgasme og har ikke lyst mere. Han får selv orgasme og tømmer sig i sine underbukser, og i selv samme sekund melder angeren og angsten sig. Han blev der klar over hvad han havde gjort og intet står til at fortryde, han forsøger at overbevise sin datter om at det er bedst hun tier stille med det.
    Læg lige mærke til, hun ville det selv og fik selv sin far til at gøre det.
    Ca. 1 år senere finder hendes far en opslået dagbog på hendes skrivebord hvor hun malende beskriver hvad der var sket og hun snart måtte snakke med nogen om det, at hun flere gange havde tænkt på selvmord men ikke kunne få sig selv til det.
    Han har ikke selv mod til at tage den snak så i stedet beslutter han sig for at bryde op og forlade familien for på den måde at få sat skub i tingene, hvilket også skete. Hun fik talt ud med sin mor og med systemet og gik til psykologbehandling i et par år.
    Indtil for 6 år siden havde hun en meget periferisk kontakt med sin far og besøgte ham kun sjældent. Da hun selv fik børn fik både hun og hendes far behov for at forsøge på at genoptage kontakten. Heldigvis for dem begge lykkedes det og de har i dag det allerbedste forhold til hinanden efter de fik snakket ud om det hele og hun accepterede at det ikke var hendes far men alkoholikeren …… der havde gjort det. Da han er tørlagt i dag har hun ingen betænkeligheder ved det genoptagede far/datterforhold.
    Prisen: et brudt ægteskab, 2 børn der mister deres far i over 20 år, en lille pige der mister troen på det gode i mennesker og den brist der sker ved at hendes far viser hende den forkerte kærlighed og den lange og seje kamp de begge skal kæmpe for at komme gennem livet på en nogenlunde ordentlig måde uden alt for mange skrammer.
    Som jeg skrev tidligere ville hun selv, hun ønskede det skulle ske, hun ville at hendes far skulle kilde hende lidt dernede, i hvert fald lige i øjeblikket da hun tilsyneladende var blevet opstemt.
    Det jeg ønsker at bevise med min lille fortælling her er, at intet, absolut INTET barn skal være med til at tage sådan en beslutning for det kan de ikke rumme, og slet ikke konsekvensen af de følelsesmæssige bump der kommer efter en sådan handling. Der er og kan kun være en voksenbeslutning som aldrig må fraviges. Omkostningerne for sådan en oplevelse er uoverskuelig for ethvert barn, og den oplevelse skal de altid være foruden indtil de selv føler de kan tage ansvaret for det og ingen voksen skal forsøge at presse eller overtale et barn til at dyrke sex. En oplevelse de skal kæmpe med resten af livet.
    Om sekshistorier omkring sex med børne, eller seksdukker af mindreårige er med til at fremskynde at nogle mennesker forgriber sig på børn sætter jeg spørgsmålstegn ved. Personligt tror jeg at de mennesker der vil havde sex med børn nok skal få det hvis muligheden byder sig og der tror jeg ikke dukker, historie eller tegninger gør nogen forskel.
    Den korte version er: fri sexlegetøj, fri fantasi på skrift, tale og streg, og lad børn være børn.

    13+
  3. Den nysgerrige

    15/04/2017 kl 18:29

    Kære Sofie og Kaptajn Blih. Tak fordi i holdte jer til emnet ;-)Jeg er enig med jer i det hele. Jeg havde håbet på at undgå snak om totalsex’s politik og rigtig sex, derfor overskriften, fordi de emner har det med at eksplodere.
    Nu er det nok for sent 🙁

    0
    • Rupert

      15/04/2017 kl 18:59 - som svar på Den nysgerrige

      Hej ‘Den nysgerrige’

      Jeg undskylder, at jeg har fået sat røre i andedammen, for debatten er desværre skredet en del ud i forhold til dit oprindelige emne.

      🙂

      Hilsen
      Rupert
      rupertogmona@gmail.com

      1+
  4. Rupert

    14/04/2017 kl 14:29

    Hej ‘Den nysgerrige’
    og alle her på totalsex.dk.

    Dit emne er: Forbudt “fiktiv sex”
    Men jeg tillader mig her, at gå lidt længere end det, uden dog at bevæge mig helt væk fra emnet 🙂

    – Sex med voksne
    – Sex med børn
    – Sex med dyr
    – Sex med dukker
    – Eller sex i det hele taget

    Jeg tager lige sidste punkt først.

    Hvis sex på nogen måde sker under tvang, er det voldtægt.
    Basta.
    Og i så tilfælde skal lovgivningen naturligvis træde til.

    Jeg kan på ingen måde forene mig med tvang eller voldtægt af nogen art.
    Og hvis noget sker mod ens egen vilje, er det voldtægt og tvang.

    —–

    At piske en kvinde eller en mand i røven eller op ad ryggen med en læderpisk eller et bredt knubret læderbælte til huden den rødmer, er på ingen måde tvang eller voldtægt.
    Hvis blot de selv ønsker det ske, og ikke gør nogen indvendinger.

    Personligt vil jeg dog have svært at finde fornøjelse ved det, uanset i hvilken ende af pisken jeg befinder mig, men sådan er vi jo så forskellige.
    Og gudskelov for det.
    Men – det er ikke tvang eller voldtægt, så længe alle er indforstået
    Og det skal stat eller lovgivning ikke blande sig i.
    Basta.

    —–

    At slikke fisse på en ung pige, eller sutte pik på en ung dreng – uanset deres lave alder – er på ingen måde tvang eller voldtægt.
    Hvis blot de selv ønsker det ske, og ikke gør nogen indvendinger.

    Her er vi så inde på et område, hvor der er dyb splittelse i vores opfattelse af, hvornår det enkelte menneske selv kan sige fra.
    Og her er vi tvangsbundet af vores lovgivning og vores konsumerede borgerlige moral.

    Mennesker under femten år er per definition ikke i stand til selv at afgøre, hvornår de er rede til eller har lyst til at afprøve eller at udleve i det seksuelle univers.
    Hverken juridisk eller følelsesmæssigt.
    Der er fra moralens og lovgivningens side slået en pløk ned i alderen – femten år.

    Havde alderen nu tilfældigvis været sat lavere end de femten år – eller højere for den sags skyld – ja, så forventede vi naturligvis at det enkelte menneske indrettede sig under forholdene, og satte den side af følelseslivet på pause, indtil tiden juridisk og moralsk indfandt sig.

    Hoster lige lidt.

    Hvorfor skal en påført lovgivning eller en stok-konservativ samfundsmoral være bestemmende for, hvornår et ungt menneske kan udfordre eller afsøge sin egen seksualitet.

    Sex er en naturlig drift, for pokker.
    Nøjagtig som det er naturligt at indtage føde, og bagefter komme af med det igen.
    Der skal ikke være lovgivning på naturlige drifter.
    Og heller ikke moralske sure opstød.
    Det er kun det enkelte menneske, der kan afgøre, hvornår det er rede til at udforske den del af livet.
    Basta.

    —–

    Sex med dyr.
    Ja … det vækker ikke de store lyster i mig.
    Men gu’ skal det da ej forbydes.
    Hverken moralsk eller juridisk.

    Igen er vi inde på et Tabu-område.

    Hvis du spørger en kvinde, om hun kunne tænke sig at få slikket kusse af en lang våd hundetunge – eller om hun måske allerede havde prøvet det – vil svaret sandsynligvis være:

    – ‘Nej, det er sgu’ da ulækkert’

    Endda på trods af, at mange virkeligt har prøvet det, eller ønsker at prøve det.

    Og hvad er der galt i det.
    Hvis hun kan lide det, og hvis hunden kan lide det, er det sgu’ da ikke noget resten af befolkningen skal blande sig i.
    Hvis blot de begge selv ønsker det ske, og ikke gør nogen indvendinger.
    Basta.

    I mine helt unge dage – ti eller elleve år – var jeg gæst ude på en gård med kreaturer.
    En af de lidt større drenge på gården viste mig ud i en stald, hvor spædekalvene stod.
    Der hev han sin pik frem, og stillede sig hen foran en kalv, som straks begyndte at sutte på den.
    Og af ren nysgerrighed gjorde jeg det samme.

    Jeg kan hilse og sige, at en kalvetunge er temmelig ru.
    Nærmest raspet.
    Så det var ikke ren fornøjelse at have min sarte lille drengepik inde i munden på en kalv.
    Men jeg blev stædigt stående.
    For det gjorde den store dreng jo også.
    Og kalven suttede instinktivt videre, som var det på sin mors patter.

    Den store dreng fik udløsning.
    Og det fik jeg også.
    Det var temmelig begrænset, hvor meget sperm der kom ud af min lille tynde pik i de unge dage, men det der kom, det drak kalven.

    Er det dyremishandling.???
    Jeg ved det ikke helt.
    Men jeg tror det ikke.

    Jeg fungerede nærmest som en substitut for moderens yver.
    Og i så fald vil det også være mishandling at snyde sit barn med en narresut.
    Lige bortset fra indholdet, naturligvis.
    Men kalven lod sig ikke mærke af det.

    —–

    Dukkesex.
    At forbyde eller fordømme sex med en dukke.
    Helt ærligt.
    Hvor små sko skal vi snart gå rundt i.

    Det er en dukke, for pokker.
    Der er ikke noget liv inde i.
    Den er lavet af plastik.

    Om den har form som en storbarmet gravid kvinde eller en lille uskyldig skolepige, om den er støbt som en hest eller en ged, en hund eller en høne, så er den stadig lavet af plastik.
    Du kan bide brystvorterne af den, uden at den skriger.
    Det er en blot en ting.

    At din moral så måske byder dig imod, er dit problem.
    Jeg ville heller ikke kunne finde nydelse ved at ligge med sådan en kold sjover.
    Men alligevel kunne jeg da aldrig finde på, at det skulle forbydes.
    Basta.

    —–

    Vi er forskellige.
    Og gudskelov for det.
    Basta.

    Hilsen
    Rupert
    rupertogmona@gmail.com

    3+
    • Anonym

      14/04/2017 kl 21:21 - som svar på Rupert

      Love er bla. til for at beskytte de svage, dem der ikke kan sige fra, altså børn og dyr, fra andre og stærkere uden impulskontrol

      0
      • Rupert

        14/04/2017 kl 22:14 - som svar på

        Hej Anonym.

        Det er ganske rigtigt.
        Vi skal beskytte de svage, dem der ikke kan sige fra.

        Men hvem er det, der ikke kan sige fra.?
        Er det per definition alle unge mennesker eller børn, som tilfældigvis endnu ikke er fyldt femten år.
        Og er det konsekvent alle firbenede væsner, som mennesker holder som husdyr i sine hjem.

        Følelser og lyster er ikke firkantede.
        Hverken for de tobenede eller de firbenede.
        Og derfor kan man retfærdigvis ikke opstille love eller regler for, hvornår og hvordan det enkelte væsen må springe ud i det seksuelle univers.

        Hvis man forsøger at lovgive på det punkt, vil seksuel frihed og retfærdighed blive trådt under fode.
        Ligesom tidligere, da bøsser og lesbiske var lovligt jaget vildt.

        Men naturligvis – og det er absolut ikke til diskussion – tvang og voldtægt skal på ingen måde accepteres.

        Hilsen
        Rupert
        rupertogmona@gmail.com

        0
        • Ond Stedfar

          15/04/2017 kl 10:08 - som svar på Rupert

          Ahh, et eller andet sted skal grænsen jo sættes, og 15 år er ganske passende. De fleste har overstået puberteten og har fået hormonerne nogenlunde på plads, i det mindste så krop og hjerne kan begynde at fungere “normalt” igen 😀

          De 14-årige kan sagtens alligevel helt lovligt knalde løs – med HINANDEN! 😉 Lad dem nu gøre det uden voksen indblanding, og tænk på, at de hverken må stemme, køre bil, eller købe smøger, før de er fyldt 18, så lovgivningen har helt bestemt taget hensyn til drifter og lyster.

          8+
        • Ginger

          15/04/2017 kl 13:54 - som svar på Rupert

          Din sort/ hvide argumentation provokerer mig, Rupert! Er du slet ikke klar over, hvor meget manipulation spiller ind i overgreb mod børn? Du snakker om at sige fra. Det kan man, når man er i et ligeværdigt forhold. Men det er børn aldrig med voksne.

          Voksne har til enhver tid en mer-viden og en autoritet overfor børn, som det er meget let at misbruge, hvis man ikke er HELt afklaret med at børn og voksnes seksualitet er to vidt forskellige størrelser.

          Omfanget af skaderne ved voksnes seksuelle overgreb mod børn burde være så velkendte i dag, at ingen med den mindste smule empati kan forsvare det.

          Når jeg liker noveller med aldersforskel herinde, er det ALENE fantasien, som pirrer mig. Det, at det ER forbudt. Det har absolut på ingen måde noget med virkeligheden at gøre. Jeg krydser fingre for at de fleste har det ligesom mig!

          7+
          • Sofie

            15/04/2017 kl 13:55 - som svar på Ginger

            Nemlig! ?

            2+
          • MarLou

            15/04/2017 kl 16:07 - som svar på Ginger

            Godt brølt, Ginger ???

            1+
          • Rupert

            15/04/2017 kl 16:42 - som svar på Ginger

            Hej Ginger.

            Overgreb mod børn … er … afskyeligt.
            Det være sig både psykisk, fysisk eller direkte seksuelt.
            Ingen tvivl om det overhovedet.

            Her er det nu det seksuelle aspekt, der er til debat.

            I mit første indlæg skrev jeg meget tydeligt:
            – Hvis sex på nogen måde sker under tvang, er det voldtægt.
            – Basta.
            – Og i så tilfælde skal lovgivningen naturligvis træde til.

            Og det mener jeg hundrede procent.
            At jeg ikke lige fik manipulation med i ligningen, er en forglemmelse fra min side, og det beklager jeg meget.
            For selvfølgelig er det heller ikke acceptabelt på nogen måde.

            Men hvorvidt et barn stadig er et barn, og hvorvidt det selv kan udtrykke sine følelser eller sige fra, hvis de bliver overskredet, kan stadig ikke afgøres ved en fastsat aldersgrænse.
            Det er og bliver individuelt.

            Hilsen
            Rupert
            rupertogmona@gmail.com

            0
    • Rupert

      15/04/2017 kl 14:01 - som svar på Rupert

      Hej alle.

      Jeg er ked af, hvis jeg har såret nogle følelser varigt.
      Men det er et af spillets regler.
      Provokation er et stærkt middel til at fremme andres holdninger og meninger.
      🙂

      Jeg er godt klar over, at den alders-pløk på femten år som jeg omtaler, vil være temmelig svær at få flyttet.
      Og når jeg skriver dette her, er det bestemt ikke for at muliggøre, at liderlige gamle mænd skal kunne få adgang til unge piger på tolv år eller endnu yngre.

      For som ‘Ginger’ helt rigtigt skriver, er der en kæmpe forskel på fantasi, og hvad der skal eller kan udleves i den virkelige verden.
      Og temaet i denne debat er jo netop også “fiktiv sex”

      Jeg har bare tilladt mig at bevæge mig lidt ud over grænsen.

      —–

      Men verden har altså ændret sig.
      Og det har vores kropslige udvikling også.
      Hvad enten vi vil være ved det eller ej.

      Loven om den seksuelle lavalder på 15 år er fra 1930’erne.
      Og dengang var det uden tvivl en passende alder.

      Tilbage i 1940’erne eller 1950’erne – ja selv i 1960’erne – da jeg selv var dreng, kom pigerne først i puberteten som fjorten- eller femten- årige, og drengene et par år senere end det.

      Vi legede tit fangeleg nede i gården.
      Det var altid drengene efter pigerne.
      Og det var fuldt ud indforstået af begge parter.
      For hovedformålet var kun, at fange pigerne bagfra, og gribe fat om deres bryster.
      De bryster, som de ikke havde.
      For der var slet ikke noget at gribe fat omkring.

      Tretten-fjorten-årige piger havde endnu ikke udviklet bryster dengang.
      Pigerne var ganske enkelt endnu ikke nået i pubertetsalderen.
      Og det var vi drenge såmænd heller ikke.

      Men selve legen gav os alligevel en følelse af noget seksuelt.
      Noget som vi vidste, vi havde i vores krop, og som i det daglige faktisk fyldte ret meget i vores bevidsthed.
      En følelse som bare måtte ud – slippes løs – og efterprøves.

      Ikke en uartig følelse, eller en følelse af noget forbudt, for der var ikke de samme restriktioner og moralske begrænsninger, som der er i dag.
      Men derimod en følelse af noget spænende.
      Som drejede sig om det andet køn.
      Og det var både pigerne og os drenge, som rendte rundt med de følelser.

      —–

      Men i dag år 2017 er forholdene væsentlig anderledes.
      Pigernes pubertet indtræffer tidligere og tidligere, hvor det for drengenes tilfælde skrider den modsatte vej.
      Hvad årsagen er, aner jeg ikke.
      Jeg er ikke læge.

      Men det er konstateret at piger kan bryde i pubertet helt ned til otte-ni-års alderen.
      Og med puberteten følger også en fysisk ændring af både krop og sind.
      Det er en kendsgerning, vi ikke kan ændre på.

      Så måske ville det være retfærdig og rettidig omhu, at hive den alders-pløk op igen, og sætte den ned et andet sted.

      Ikke for at tilfredsstille os voksne.
      Men for at frigøre vores børn og unge mennesker for vores allestedsnærværende lammende moral.

      Hilsen
      Rupert
      rupertogmona@gmail.com

      0
      • Ond Stedfar

        15/04/2017 kl 15:14 - som svar på Rupert

        Rupert, du har misforstået loven om den seksuelle lavalder. Den er der udelukkende for at beskytte mindreårige mod udnyttelse fra voksne.

        Det er IKKE forbudt for børn at eksperimentere indbyrdes og der er heller intet til hinder for, at to mindreårige har sex med hinanden, så længe begge parter er enige

        Så du behøver altså slet ikke bekymre dig så meget om de unges sexliv, i hvert fald ikke hvad angår lovgivningen 😀

        4+
        • Rupert

          15/04/2017 kl 16:07 - som svar på Ond Stedfar

          Hej Ond Stedfar.

          Nej – jeg har ikke misforstået loven om den seksuelle lavalder.
          Jeg ved – den udelukkende er der for at beskytte mindreårige mod udnyttelse fra voksne.

          Og som jeg også skriver i min første kommentar:
          – Jeg kan på ingen måde forene mig med tvang eller voldtægt af nogen art.
          – Og hvis noget sker mod ens egen vilje, er det voldtægt og tvang.

          Men jeg skrev også:
          – Det er kun det enkelte menneske, der kan afgøre, hvornår det er rede til at udforske den del af livet.

          Og det er her, hunden ligger begravet.
          For hvornår kan det enkelte menneske det???

          Er det noget, der skal være lovbestemt.?
          Eller skal det styres af samfundets moral.?
          Eller skal det enkelte menneske selv have lov til at afgøre det.?

          Hilsen
          Rupert
          rupertogmona@gmail.com

          0
          • Ginger

            15/04/2017 kl 16:36 - som svar på Rupert

            Jamen, Rupert, jeg gentager gerne mig selv. Et barn er ikke følelsesmæssigt til at at indgå i nogen som helst form for seksuel relation med en voksen. Et barn.. uanset om hun er ved at få bryster eller ej, kan ikke overskue konsekvenserne af sine handlinger.

            Der skal loven selvfølgelig sikre den svage part.

            At børn leger og eksperimentere er en helt anden boldgade, som voksne skal holde snuden (og det, der er værre) fra.

            Den er ikke længere.

            3+
            • Rupert

              15/04/2017 kl 17:11 - som svar på Ginger

              Hej Ginger.

              Jeg forstår godt, hvad du mener, Ginger.
              Men … hvornår er et barn et barn.???

              Hilsen
              Rupert
              rupertogmona@gmail.com

              0
              • Ginger

                15/04/2017 kl 18:26 - som svar på Rupert

                Hej Rupert,
                For mig ligger den seksuelle lavalder helt fint, hvor den ligger nu. Jeg har svært ved at forestille mig et scenarie, hvor en 16 årig bliver dømt for at have kysset med en 14 årig, men en på 35 skal bare holde sig langt væk.
                Hilsen
                Ginger

                3+
                • Rupert

                  15/04/2017 kl 19:02 - som svar på Ginger

                  Hej Ginger.

                  Tak.
                  Så fik vi sat den pløk på plads.
                  😀

                  Vi er ikke enige, men det er heller ikke så afgørende.
                  Som sagt er vi alle forskellige.
                  Og gudskelov for det.
                  🙂

                  Hilsen
                  Rupert
                  rupertogmona@gmail.com

                  0
    • Rupert

      15/04/2017 kl 15:33 - som svar på Rupert

      Hej alle.

      Hvis der er noget, der kan gøre mig rigtig ked og træt, er det at skulle gentage mig selv.
      Hvis folk bare læste, hvad jeg skrev i første omgang, uden at lægge mig ord i munden, eller tilskrive mig holdninger, som jeg aldeles ikke har, ville alt være så dejligt nemt.

      Hvis jeg har skrevet noget, som måske ikke er helt forståeligt, eller hvis noget kan opfattes tvetydigt, ville jeg være glad for, at der blev spurgt ind til det.
      For jeg kan sgu’ også komme til at skrive noget sludder.
      🙂

      Men det keder mig usigeligt, at skulle forsvare noget, som jeg aldrig har skrevet, eller gentagne gange at skulle rette på folks opfattelse mig, blot fordi de ikke læser teksten
      igennem, inden de kommenterer den.

      Hilsen
      Rupert
      rupertogmona@gmail.com

      0
  5. Kaptajn Bligh

    13/04/2017 kl 18:16

    Noveller og tegninger af børnesex skal absolut ikke forbydes. Der er nok større mulighed for, at disse ting kan virke som et afløb for visse personer der har disse seksuelle lyster, end for at novellerne vil skabe nye børne krænkere.

    Når det er sagt, vil jeg dog komme med et suk. Det piner mig at se, hvor mange kommentarer der er under mange af de noveller, der handler om overgreb på børn. Især fordi en del af kommentarerne helt åbenlyst efterlyser kontakt med børn eller meget unge mennesker. Det kan godt bekymre mig

    Den tvist med lovgivningen om dyresex er tåbelig. Når dyresex er forbudt, giver det ingen mening at tillade dyresexfilm.
    Personligt går jeg mest op i, om der foregår dyremishandling.
    Jeg vil altid betragte det som voldtægt, hvis en mand udnytter en hun hund eller lignende.
    Men HVIS en lidelig han hund bestiger en kvinde, kan jeg ikke se noget element af mishandling eller misbrug

    4+
    • Sofie

      13/04/2017 kl 18:27 - som svar på Kaptajn Bligh

      Jeg er virkelig meget enig, ang. dyreesex og har tænkt nøjagtigt det samme. Det skal være en aktiv handling fra dyrets side, før det er i orden og det vil sige at det bare aldrig kan være okay at der sker penetration af et dyr.

      Jeg ved sq dog ikk med en hest eller ko, der tror jeg egnlig ikke dyret mærker noget særligt og de er desuden vant til at blive fistet af dyrlæger og landmænd 😀

      7+
    • Totalsex.dk

      13/04/2017 kl 18:53 - som svar på Kaptajn Bligh

      Jeg vil også komme med et suk 🙂

      Du har flere gange nævnt, at der i kommentarfelterne er efterlysninger på kontakt med børn og unge. Hver gang har vi svaret, og nu gør jeg det igen: vi tillader IKKE efterlysninger af børn/unge i kommentarfeltet, og den slags kommentarer findes derfor ikke i kommentarfelterne.

      I modsat fald, må du meget gerne anmelde hvis du falder over sådan en kommentar, så vi kan fjerne den.

      2+
      • Sus

        13/04/2017 kl 23:18 - som svar på Totalsex.dk

        Jeg har nu aldrig set at der har været nogle der ligger op til kontakt mellem barn og voksne i kommentarfeletet.

        Men jeg må indrømme min mave vender sig når jeg læser kommentarer ala ” sådan skal hun have det den lille luder” eller ” den luder ville jo selv” når de kommer under en novelle om tvang/voldtægt af et barn.

        Jeg ved at der selvfølglig er ytringsfrihed. Men på den anden side så siger i, TS , at i ikke vil lægge historier om børn/voldtægt op hvor der er den mindste tvivl om at det er sket/vil ske i virkeligheden.

        Og for mig er den slags kommentarer et tegn på at grænserne er udvisket, hvis ikke langt overskredet.

        8+
  6. Sofie

    13/04/2017 kl 17:45

    Det er jo ren og skært tankekontrol 🙁 staten skal overhoved ikke begynde og lovgive om noget som der er en ubeviselig mistanke om “muligvis” kommer til at ske engang i fremtuden.

    Jeg syntes i forvejen at dyresex loven er langt ude og det tror jeg også de fleste lovgivere selv syntes og derfor har de ikke været konsekvente og forbudt porno med dyr.

    Så nej politikerne skal absolut ikke begynde at moralisere gennem lovgivning, Nix! 🙄

    9+

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *