Det famøse Pointsystem

Hej TS og allesammen.

Jeg ved godt, at dette har været debatteret flere gange før, men det behøver jo ikke at gøre det mindre aktuelt.
Jeg savner virkelig et system, som jeg kan bruge til noget.
Som kan give mig større indblik i, hvordan læserne modtager og opfatter det, som jeg sidder og skriver.

Det eksisterende stjerne-system kan jeg ikke bruge til noget som helst.
Ikke i sin nuværende udformning ihvertfald.
Jeg kan ikke se, hvem der afgiver stjernerne, hvor mange den enkelte har afgivet, eller hvorfor den enkelte i det hele taget har gjort det.
Er det er min måde at skrive på, der afgør det. eller er det selve emnet.
Jeg aner det ikke.
Hvis karaktergivningen så samtidig blot blev efterfulgt af en kommentar, ville alt være super, men det bliver de som bekendt meget sjældent.

Men hvad mener I andre forfattere og skribenter her på TS.
Vi kunne fremlægge vores forskellige ønsker her, og så kunne TS plukke de forslag ud af listen, som der var mulighed for at gennemføre.

Jeg kunne godt tænke mig:
– en lille tæller for antal hit på novellen
– samt en tæller der viste den tid der sammenlagt var blevet brugt på novellen
De kunne så placeres i talebobler ved siden af den allerede eksisterende tæller for kommentarer.
🙂
Men hvad mener i andre.

Rupert

Giv forfatteren en kommentar - KLIK HER

46 kommentarer

  1. Hansen

    03/11/2018 kl 20:01

    Jeg har flere gange givet 5 stjerner til en historie men ender med at historiens rate går ned, hvad sker der her?
    Samtidig har jeg oplevet at mine kommentarer slet ikke kommer med, hvad sker der?
    Og hvad sker der på sexdating? ingenting, hvorfor bliver disse annoncer ikke fulgt op i løbet af et par dage??
    Jeg kan jo se at TS raskt væk skriver tilbage til dem som kommer med kommentarer til de forskellige historier, men åbenbart kun hvis man er en af de “gamle” forfattere som er inde i varfmen, eller tager jeg fuldstændigt fejl????
    Venlig Hansen

    0
    • Totalsex.dk

      03/11/2018 kl 20:14 - som svar på Hansen

      1. Der sker det, at andre afgiver et lavere antal stjerner.
      2. Hvis en kommentar er negativ, eller slet ikke er relevant for novellen, så bliver den ikke godkendt.
      3. Vores primære fokus er på novellerne. Sexdating-siden er udelukkende oprettet for at flytte “kontaktannonce”-kommentarer væk fra novellerne. Den har derfor ikke særlig høj prioritet, men vi opdaterer den regelmæssigt, så prøv evt. at opdatere siden (tryk f5) så kommer der sikker nyere kommentarer frem.
      4. Vi skriver tilbage til folk som har spørgsmål til os, og det uanset om det er gamle eller nye forfattere.

      0
      • Hansen

        03/11/2018 kl 20:34 - som svar på Totalsex.dk

        Tak for Jeres meget hurtige svar. Jeg har nu prøvet det med F5 men intet nyt er sket.
        Er nok bare havnet på en forkert side, sorry.
        Hilsen Hansen

        0
  2. Rupert

    07/05/2018 kl 13:30

    Hej TS.

    Hvordan er Jeres indstilling så til dette her.
    🙂
    Skal det nuværende system fortsætte ufortrødent, eller er der vilje til at ændre det, så det ikke kun er læserne, der bliver tilgodeset, men også leverandørerne af råmaterialet.
    🙂

    Hilsen
    Rupert

    0
    • Totalsex.dk

      07/05/2018 kl 13:54 - som svar på Rupert

      Der er kommet mange gode forslag. Men vi er ikke enige i, at det kun er læserne der tilgodeses med det nuværende system. Mange skribenter har tidligere udtrykt, at det fungerer fint som det gør og jeg ser heller ikke mange skribenter deltage i denne tråd 🙂

      Rent teknisk findes der ikke et system som kan tilgodese alle jeres ønsker. Vi har tidligere haft debatten omkring stjernesystemet, og der var bred enighed om, at selvom der var en vis utilfredshed, så ønskede de fleste at beholde det nuværende. Et skift af system vil nulstille alle ratings, og der var mange som ikke ønskede at miste deres score.

      En hitcounter er mulig, men trækker ressourcer som kan få siden til at køre langsomt. Vi har endnu ikke fundet en som ikke går ud over performance og loadtid. Det vil vi ikke gå på kompromis med.

      Hvis læserne skal kommentere, for at kunne afgive stjerner, så vil det kræve, at der skal oprettes brugerprofiler med login. Det vil vi helst undgå at to årsager:

      1. Vi ønsker at gøre det lettest muligt for brugerne at kommentere.
      2. Vi ønsker faktisk MINDST muligt information om jer brugere, tro det eller ej 😀 Vi logger i det hele taget så lidt som overhovedet muligt.

      Så nej, der er ikke kommet nye argumenter på bordet, som kan overbevise om, at der skal ændres på det nuværende system. Jeg håber, at jeg også har givet en tilstrækkelig forklaring på hvorfor vi ikke i nærmeste fremtid, kan gå ind og ændre systemet.

      3+
      • Rupert

        07/05/2018 kl 14:50 - som svar på Totalsex.dk

        Det er rigtigt, at det har været oppe og vende før.
        Og at der ikke er ret mange, som har givet sig til kende i denne tråd, undrer skam også mig. For det drejer sig jo om at få en simpel erkendelse for det arbejde, man helt frivilligt og ganske ulønnet sidder og laver.
        Det kan enhver forfatter vel kun være interesseret i.
        🙂

        Men kan man så udnytte kommentarfeltet på en anden måde.??
        Jeg er ikke helt klar over, hvordan Jeres “Top 10-liste” i højre side er skruet sammen.
        🙂
        Men det jeg mener:
        vi er jo allesammen interesseret i, at vores noveller bliver eksponeret så lang tid som muligt, for jo længere tid den er på, jo større er chancen for at flere læser den.

        Jeg ved godt, at nogle blot skriver for sin egen skyld, og derfor ikke hænger sig så meget i hverken kommentarer eller i bedømmelse.
        Jeg personligt er også ligeglad med bedømmelsen – eller rettere stjernerne – for bedømmelsen får jeg gennem kommentarerne.
        Og det er dem, der retter mine fejl og styrker mit ego, og motiverer mig til at skrive den næste novelle.
        🙂
        Men hvis ingen eller kun få læser mine noveller, fordi de måske forsvinder lidt i mængden, kommer der heller ingen kommentarer.
        Og det er det jeg mener med, om man kunne udnytte kommentarfeltet
        på en anden måde.
        🙂
        Jeg aner ikke hvordan, jeg spørger bare.
        Og ikke kun Jer, TS – også mine mange medforfattere derude.

        Hilsen
        Rupert

        0
        • Totalsex.dk

          07/05/2018 kl 15:08 - som svar på Rupert

          Her er lidt gode råd:

          Det er helt klart vores erfaring, at hvis man direkte beder om, at få kommentarer, så får man det som regel også. Så det er et første vigtigt skridt 🙂

          Alle nye kommentarer vises på forsiden, og på de underliggende sider (ude i højre side). Og derved får din novelle mere eksponering, da der ofte klikkes på kommentarerne.

          Dette får dog mindre og mindre betydning, eftersom flere og flere tilgår siden på deres telefon. Her ligger listen over nye noveller øverst og kommentarer ikke så synlige.

          Så man kan nok ikke rigtigt i længden, bruge kommentarer til at få øget eksponering.

          MEN hvis man går i dialog med kommentatorerne, og holder liv i tråden, så vil Google blive mere interesseret i din novelle, som derved kan få en bedre placering i Googles søgeresultater. Google kigger også på stjernerne, så lidt er det da godt for, selvom man ikke umiddelbart kan se det 🙂

          1+
  3. FrækkeTanker

    29/04/2018 kl 17:09

    Det må være muligt at lave sitet sådan, at man kun kan afgive stjerner, hvis man også tilknytter en kommentar – dvs stjerneafgiver bliver synlig og stjernen er begrundet. På den måde vil “ups-stjerner” og andet useriøst kunne begrænses, tror jeg. En begrundelse for antal stjerner, vil for mig som forfatter, være konstruktivt ? Og ja tak til en form for tæller på novellerne ?

    2+
    • denkaadekyk

      29/04/2018 kl 19:05 - som svar på FrækkeTanker

      men vil helt sikkert få antallet af stjerne afgivelser til at falde

      0
    • OnkelWaldo

      29/04/2018 kl 20:32 - som svar på FrækkeTanker

      Det synes jeg høres fornuftig ut. Ja, antall stemmer ville bestemt gå ned, men forhåpentlig ville antall kommentarer gå OPP – iallfall litt. Jada, det er morsomt å få mange stjerner, men det er mere interessant, inspirerende og konstruktivt å få kommentarer – forutsatt selvsagt at kommentarene er konstruktive! ?. Personlig er jeg særlig interessert i å få vite hvorfor en person gir 3, når det store flertall gir 5? OK, selvsagt fordi han ikke er fornøyd, men hvorfor er han misfornøyd? Faktisk lærer vi vel mere av våre feil enn av våre suksesser – igjen forutsatt at man blir gjort oppmerksom på dem. ?

      3+
    • Rupert

      30/04/2018 kl 2:07 - som svar på FrækkeTanker

      Hej FrækkeTanker.

      Jeg kan fuldt ud støtte dit forslag.
      Og hvis konsekvensen er, at der samlet set vil blive afgivet færre stemmer, må det jo bare være sådan.
      (y)

      Selve stjernerne kan jeg ikke bruge til noget som helst, hvis jeg ikke samtidig får en begrundelse for, hvorfor jeg har fået dem.
      Og det uanset jeg får fem eller nul.

      Derfor kunne en kombination af dit forslag og en ‘tæller’ være et rigtigt godt redskab, noget som vi måske kunne bruge til et eller andet.
      🙂

      Hvis jeg sendte en novelle eller en roman til en forlægger, ville jeg enten få et afslag eller en accept.
      Men i begge tilfælde ville jeg også få en begrundelse for afgørelsen.
      Og naturligvis spiller økonomi en vigtig rolle.
      Men selve begrundelsen ville jeg så kunne bruge til en videreførelse eller måske forbedring af mit forfatterskab.

      Det samme har jeg altså også brug for, selvom jeg skriver på et gratis-medie som foreksempel TS.
      Det er reelt den eneste belønning, jeg kan forvente mig at få, for de mange timer jeg rent faktisk bruger på at skrive en novelle herinde.
      Og det må da være det mindste, man kan forlange.
      🙂

      Rupert.

      2+
      • FrækkeTanker

        02/05/2018 kl 17:43 - som svar på Rupert

        Vi er helt i tråd med hinanden! ?

        2+
  4. Sofie

    29/04/2018 kl 13:22

    Jeg giver altid 5 stjerner, eller ingen. Når jeg tit ikke stemmer så er det fordi de noveller som jeg undervejs i læsningen finder ud af jeg ikke kan lide, så stopper jeg bare med at læse. Fatter ikke dem som åbenbart scroller ned i bunden af en sexnovelle bare for at straffe den med en stjerne 🙄

    6+
    • The ghost of Henri

      29/04/2018 kl 15:32 - som svar på Sofie

      Enig, som regel også bare et “like” for oplevelsen, scoren betyder alligevel intet for om jeg læser eller ej, emnet, idéen, og især starten bestemmer. Opgives der undervejs, nul *

      2+
      • Sofie

        29/04/2018 kl 15:47 - som svar på The ghost of Henri

        Åhh Henriiii! Jeg VIDSTE at du ikk havde forladt os ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

        2+
        • TgoH

          29/04/2018 kl 16:26 - som svar på Sofie

          Never! Deus ex machina, 4ever!

          1+
          • Sofie

            29/04/2018 kl 16:45 - som svar på TgoH

            ? Words to live by .. eller

            1+
            • TgoH

              29/04/2018 kl 18:20 - som svar på Sofie

              Ooh la la, altid opløftende med et medlem af det fagre køn, med platheden intakt! No gag required here! ?

              1+
  5. Rupert

    15/04/2018 kl 13:11

    Hvis man ikke ønsker helt at afskaffe stjernesystemet, kunne man vise resultatet på en anden måde.
    Foreksempel som en simpel sammenlægning.
    Hvis der ialt er afgivet 30 stjerner, så står der 30 henne i slutresultatet.

    Jeg ved godt, at resultatet matematisk vil være det samme, men for os almindelige dødelige vil det være nemmere at forholde sig til.
    For på den måde vil det aldrig kunne blive mindre end det forrige.
    Og måske vil det samtidig gøre ‘hadestjerner’ mindre attraktive.
    😉

    Rupert.

    0
  6. OnkelWaldo

    14/04/2018 kl 13:11

    Jeg synes det er en god idé med et telleverk som registrerer hvor mange som leser novellene – MEN – ville det i så fall være mulig å ordne det slik at hits IKKE blir registrert uten at mesterverket er lest i minimum – – – f,eks, tre minutter? Da har man ihvertfall en LITEN garanti for at leserne har spandert litt tid på novellen og ikke bare lest de tre første linjene.

    Forøvrig er jeg helt enig med Stilledrømme i at kommentarer er og blir det viktigste – og det behøver slett ikke bare være ros, heller! Selvsagt er det hyggelig med mange stjerner, men jeg skulle så gjerne vite HVORFOR noen lesere gir 5, mens andre nøyer seg med bare to stjerner – på damme novelle!

    For å sitere Ibsen: “Jeg spørger kun – mit Kald er ej at svare,” :). 🙂

    4+
    • Rupert

      14/04/2018 kl 14:33 - som svar på OnkelWaldo

      Så sandt OnkelWaldo.

      Kommentarerne er også det, jeg helst vi have.

      Men desværre forholder det sig sådan – eller, det er i hvert fald sådan jeg opfatter det – at størstedelen af læserne blot er interesseret i en hurtig tilfredsstillelse, og bagefter ikke har overskud til også at sige forfatteren tak for det.
      🙂

      Rupert.

      2+
      • OnkelWaldo

        14/04/2018 kl 15:04 - som svar på Rupert

        Sukk! – ja, du har sikkert rett, Rupert! Det er nok også defor jeg har så få lesere – én ting er sprogbarrieren, men også forøvrig er nok ikke mine noveller velegnet til å oppnå en HURTIG tilfredsstillelse, iallfall! ??

        1+
        • Rupert

          14/04/2018 kl 16:14 - som svar på OnkelWaldo

          Mine noveller er heller ikke velegnede til hurtige tilfredsstillelser.
          Bestemt ikke.
          Men det er helt bevidst fra min side.
          Og det er skam ikke for at holde læseren hen unødigt.
          Det er bare min måde at skrive på.

          Som jeg har skrevet i andre kommentarfelter gør jeg meget ud af at beskrive de omgivelser, personer og stemninger og følelser, der ligger bag de seksuelle handlinger.
          For mig er de mindste lige så vigtige, som selve sexakten.

          Så jo, på den måde holder jeg selvfølgelig de læsere hen, som blot er interesseret i en hurtig klimaks.
          Hvilket måske er medvirkende til et dyk i karaktergivningen.
          🙂

          Måske skulle novellerne – foruden de andre forslag – også udstyres med et lille symbol på, om det er tung læsning eller hurtig udløsning.
          Det kunne gøres med en skildpadde og en hare.
          😀 😀

          Rupert.

          2+
          • OnkelWaldo

            14/04/2018 kl 16:25 - som svar på Rupert

            Nok en god idé, Rupert – selv er jeg nok – også av legning! ? – nærmere en skilpadde enn en hare! 5555.

            1+
    • OnkelWaldo

      14/04/2018 kl 15:00 - som svar på OnkelWaldo

      Det skulle forøvrig stå “SAMME novelle” – typo! ???

      1+
  7. Jøsse

    13/04/2018 kl 21:47

    Syntes det kunne være en rigtig god ide, ikke for at blive målet eller vejet, men for at få en fornemmelse af hvor mange der egentligt gider at læse ens noveller, eller man bare skulle skrive dem for sig selv og gemme dem på computeren, hvilket jeg tit har overvejet, og så slette dem lige inden ham den gamle deroppe over skyerne kalder, og slippe for at andre skal tage stilling til hvad man har skrevet om. Et afkrydsningfelt uden karaktergivning, men med angivelse af f.eks. om historien er god, dårlig eller middel. Det samme gælder grammatikken osv.

    4+
    • Rupert

      13/04/2018 kl 22:20 - som svar på Jøsse

      Hej Jøsse.

      Det ka’ du lige vove, ka’ du, at gemme dine skriverier for dig selv hjemme på din computer.
      Hvad er det dog for en egoistisk tankegang, du lægger for dagen.
      Hva’ så med os andre – hvorfor må vi ikke få glæde af dem.
      😀

      Rupert

      1+
      • Jøsse

        29/04/2018 kl 16:49 - som svar på Rupert

        Jamen Rupert, jeg har jo heller ikke gjort det, kun overvejet, og jeg har dæleme overvejet meget i mit liv som aldrig er kommet længere end til overvejelserne, så mon ikke det hænder med det her også, men egoistisk er jeg lidt ind imellem. 🙂

        1+
    • Sofie

      29/04/2018 kl 13:31 - som svar på Jøsse

      Jamen Jøsse, du kan jo aldrig vide hvornår dit nummer bliver kaldt, så det er jo ikke sikkert du når at slette dine noveller 😮

      Så er det da bedre at få dem sendt her ind og så slette dem løbende fra din computer 😉

      Jeg har faktisk tit tænkt på, hvad nu hvis man lige pludselig falder død om og så er ens telefon, laptop og hvad man ellers har, fyldt med smuds. Og man er ikke engang i live til at kunne sige “DET MÅ VÆRE EN VIRUUUS” 😀

      (Så er man nok glad for, at der ikke findes nogen himmel i det hinsides hvor man mødes med sine kære)

      5+
      • The ghost of Henri

        29/04/2018 kl 15:34 - som svar på Sofie

        Solide passwords og Google drev, for himlens skyld! Og mine pårørende ?

        1+
        • Sofie

          29/04/2018 kl 15:48 - som svar på The ghost of Henri

          Tak for tip! Det er altid godt at høre fra en som ‘har været der’ ?

          1+
          • TgoH

            29/04/2018 kl 16:28 - som svar på Sofie

            Mon Dieu! Tænk hvis….! ?

            1+
          • Ond Stedfar

            02/05/2018 kl 16:45 - som svar på Sofie

            Ja, Sofie, du må vist hellere se at få ryddet op i din telefon ?

            1+
      • Jøsse

        29/04/2018 kl 16:55 - som svar på Sofie

        Det har du da så fuldstændig ret i Sofie og du kan tro jeg tit har tænkt den tanke, hvad nu hvis, så indtil videre gemmer jeg også mine små historier på en netværks drev med password som kun jeg kender, og for en sikkerheds skyld sletter jeg historien på min computer i samme sekund jeg ser den er udgivet her på TS

        1+
  8. Chris

    13/04/2018 kl 17:01

    En tæller for hvor mange, der klikker kunne være godt. Jeg skriver mest for min egen fornøjelses skyld. Men det er da lidt sjovere at vide om 100 har klikket på novellen, fremfor kun at få at vide at 14 har givet karakter.

    Sproget er af meget svingende kvalitet. Det er svært at komme med input i en kommentar om dette. Måske en stjerne skala for dette.

    2+
    • Rupert

      13/04/2018 kl 22:11 - som svar på Chris

      Hej Chris.

      Ja, en tæller for antal klik kunne være rigtig godt. 🙂
      Og det vil uden tvivl være meget nemt at implementere.

      Men samtidig ville det også være dejligt at kunne aflæse, hvor længe læserne rent faktisk forbliver inde på siden.
      Hvis der er 100 hits på en novelle, og der i alt er brugt 100 minutter inde på siden, så har hver læser – statistisk set – kun brugt 1 minut hver.
      Det er så naturligvis op til forfatteren af novellen selv at analysere, om det er overskriften, der lover mere end den kan holde eller andet.

      Jeg ved godt, det stadig ikke er super-optimalt, men det er i mine øjne mere gavnligt for forfatteren end det nuværende point-system.
      🙂

      Hilsen
      Rupert

      1+
      • Chris

        14/04/2018 kl 12:06 - som svar på Rupert

        Enig, men uden at novellen bliver forvandlet til et større blinkende statistik dashboard.

        Men hvad siger TS egentlig til dit forslag?

        2+
        • Anonym

          14/04/2018 kl 15:20 - som svar på Chris

          Sikkert: vi vil ha dit, vi vil ha dat, ja, ja, alle vil ha, men hvem gi’r? ??

          2+
          • Chris

            14/04/2018 kl 19:15 - som svar på

            Bannerreklamerne!jo flere klik desto flere har set reklamerne. En mulighed ku være at sætte en reklame til på

            0
  9. Stilledrømme

    12/04/2018 kl 23:27

    Vi lever i en verden, hvor vi konstant bliver målt og vejet, både som barn og voksen. Sådan er det og sådan vil det altid være.

    Personligt har jeg det sådan, at karaktergivningen herinde er totalt overflødig, mens kommentarerne derimod betyder alt. Jeg har lige set, at mit bolle-oplæg ? har modtaget karakteren 3, og jeg kom sgu’ til at grine….Jeg havde ikke skænket det en tanke, at det kunne få en karakter overhovedet.

    Hvis man, som debutant eller rutineret, har skrevet en novelle, som man er tilfreds med, så betyder 100 2-taller intet ? Vi bør ganske enkelt stoppe med st nedgøre hinanden.

    2+
    • Rupert

      13/04/2018 kl 3:04 - som svar på Stilledrømme

      Hej Stilledrømme.

      Kommentarerne er også det eneste, jeg kan bruge til noget.
      Karaktergivningen lægger jeg aldrig mærke til længere – (som du selv skriver, er det faktisk også først nu da du nævner det, at jeg selv ser muligheden for at sætte stjerne på oplæggene her) – men jeg gjorde engang.

      Jeg er overbevist om, hvis jeg klipper en avis i stykker, smider det ned i en spand og rører det godt og grundigt sammen, limer det hele op på et stykke papir som en kollage, og udgiver det som en novelle, så vil der uden tvivl være flere fem-stjerner imellem, hvis blot jeg husker – og her kommer essensen så 😀 – at skrive pik og patter på hver enkelt linje.

      Jeg ved godt, det langt fra er alle læsere, der er så fattige på ord.
      Og jeg er overbevist om, at samtlige “registrerede” forfattere herinde på TS faktisk lægger et grundigt stykke arbejde bag deres noveller.

      Og netop derfor kunne det være rart at kende antal hit og antal spenderede minutter på de forskellige noveller.
      Det vil stadig ikke være fyldestgørende, det ved jeg godt, men det kunne give en fornemmelse af, om læseren stikke af efter de første fem linjer.
      🙂
      Rupert.

      2+
      • Stilledrømme

        13/04/2018 kl 14:46 - som svar på Rupert

        Jeg giver fortsat karakterer, det må jeg da ærligt indrømme, men det er i situationer, hvor jeg er ved at kamme totalt over af begejstring. Som f.eks. første gang, jeg læste Silje’s noveller om Astrid og Vilda ? Eller da jeg opdagede, hvor genial en humorist JegVedDet er….?

        2+
    • Rupert

      13/04/2018 kl 3:10 - som svar på Stilledrømme

      ps.
      jeg har altså ikke givet dig nogen stjerner, beklager men det er længe siden, jeg stoppede med det 😀

      1+

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *