Udvælgelse af projekter

Ugens spørgsmål er fra Hende den Stille

Mit spørgsmål består egentlig af 2.

Jeg er faldt over titlen: Forskningsprojekt: Alle kvinder er enten bi- eller homoseksuelle.

Første spørgsmål: Kan det nu være helt rigtigt?
Og skulle det være tilfældet, Så har vi kvinder vidst noget vi skal til at forklare.

Andet spørgsmål: Hvordan fremlægger man lige det projekt, for ens chef, så vedkommende er med på ideen?

Kommer man glad ind på kontoret: “Nu skal du bare høre, Chef. Jeg har fået en fantastik ide.” Eller er det en af de forslag, der bliver sendt med mail??

Håber man det er en kvindelig eller mandlig chef, der har sagt: “Det lyder som en god ide. Det gør vi.”

Har der været behov for et pilot studie først? Hvor kollegaer, har været inddraget, for at få de første data på området?

Eller er det bare en af de projekter, der har været snakket om i fredags baren, som  for engang skyld er blevet til noget?

GIV STJERNER:
1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (2 har stemt 3,50 af 5)
Loading...
Eller giv forfatteren en kommentar - KLIK HER

40 kommentarer

  1. Hende den Stille

    30/09/2017 kl 7:51

    En konklusion på ugens spørgsmål.
    Majestæten er desværre blevet forhindret i deltagelse pga sygdom.
    Så der er Fru Kyk og Sofia tilbage. Udfra Deres tilkendegivelse må vi fra gruppens siden, sige vi er kommet frem til: At for fremtiden bør det overvejes mere nøje, hvilken metode man bruger til undersøgelsen. Da den nuværende set-up giver falsk positive resultater.

    Sofia, vi får ikke behov for Deres hjælp, til den planlagte praktiske del af undersøgelsen. Fordi deltagelses procenten er for lav

    1+
  2. Sofie

    26/09/2017 kl 9:03

    Nu ødelægger jeg nok en sjov joke igen og det beklager jeg for, men altså … “alle”? Selvfølgelig er alle kvinder da ikke biseksuelle eller homoseksuelle!Hvem er dog det fjols som har udtænkt det?

    Sorry, men det er det eneste jeg kan tænke på når jeg læser denne problem formulering 😀

    5+
    • denkaadekkyk

      26/09/2017 kl 9:20 - som svar på Sofie

      ej Sofie

      Nu var vi jo lige ved at skulle skaffe nogle forsøgs ‘kaniner’ og udtænke passende målemetoder.
      Jeg var allerede gået i gang med at konstruere og tegne i Onshape.

      Fjolset hedder forøvrigt Meredith Chivers fra Canadian Institutes of Health Research

      2+
      • Sofie

        26/09/2017 kl 9:30 - som svar på denkaadekkyk

        jamen i fortsætter da bare! lad jer endelig ikke stoppe 😀

        jeg kan desværre ikk selv melde mig som forsøgs kaninus da jeg er en lille smule erkendt biseksuel.

        2+
        • Hende den Stille

          26/09/2017 kl 9:33 - som svar på Sofie

          Måske du kan bruges som positiv kontrol??? ?

          2+
          • Sofie

            26/09/2017 kl 10:19 - som svar på Hende den Stille

            hehe 😀 jeg er bange for at det ville ødelægge forsøget, da jeg faktisk syntes at pigesex/lesbisk er noget af det mest kedelige at se/læse/høre om ?

            2+
            • Hende den Stille

              26/09/2017 kl 16:09 - som svar på Sofie

              Så hvis der er behov for praktiske øvelser, er De frisk??

              2+
              • Sofie

                26/09/2017 kl 16:16 - som svar på Hende den Stille

                I sir da bare til ?

                2+
                • denkaadekkyk

                  26/09/2017 kl 16:21 - som svar på Sofie

                  I præcist dette tilfælde, vil jeg anbefale fjernelse af al brød relateret i og omkring forsøgs situationen.

                  Bare et lille stykke baguette før forsøget,er jeg bange for vil fremprovokere en positiv

                  2+
  3. Anonym

    25/09/2017 kl 20:48

    Ja, its a fact http://videnskab.dk/kultur-samfund/hetero-kvinder-taender-ogsa-pa-damer

    Vi skal måle blodgennemstrømning i skeden på testpersonerne, ræk hånden op hvis i vil være med ?

    0
    • Hende den Stille

      26/09/2017 kl 6:57 - som svar på

      Måske De bør overveje at inkluder en fugtmåler, til det apparatur/instrument der skal bruges i forsøget?
      Men vigtigst er De husket, at få en skriftlig samtykke for testpersonerne, angående ubehage og langvarige mén, som følge af deltage i projektet. At De efterfølgende ikke kan drages til personlig ansvar.

      1+
      • denkaadekkyk

        26/09/2017 kl 8:04 - som svar på Hende den Stille

        Det burde være nok at måle overflade temperatur, for at tjekke blodgennemstrømningen.

        Mht til den villige testperson, bør væsken også analyseres for at undgå en falsk positiv mht inkontinens

        1+
        • Hende den Stille

          26/09/2017 kl 9:32 - som svar på denkaadekkyk

          Burde det ikke fremgå af en baseline måling før forsøget går igang?

          1+
          • denkaadekkyk

            26/09/2017 kl 9:37 - som svar på Hende den Stille

            muligvis, men her tænker jeg på væsker fremkommet under forsøget

            1+
            • Hende den Stille

              26/09/2017 kl 16:11 - som svar på denkaadekkyk

              Okay. Så en podepind, så der kan måles efter urea i de fremkommende væsker.

              1+
      • Læsehæsten

        26/09/2017 kl 15:23 - som svar på Hende den Stille

        På min arbejdsplads har vi et aflåst arkiv, hvor kun få udvalgte har adgang. Arkivet er udstyret med fugtmåler, som efter sigende skulle være så følsom, at selv en kort hyggestund med hende den frække, der har arkivadgang, kan få alarmen til at gå.

        0
        • denkaadekkyk

          26/09/2017 kl 15:54 - som svar på Læsehæsten

          altså ingen adgang for svedige mænd, med fantasier om unge piger

          1+
        • Hende den Stille

          26/09/2017 kl 16:21 - som svar på Læsehæsten

          Nu er det jo ikke Dem Læsehæsten, der skulle hygge med hende i forbindelse med dette spørgsmål.
          Men mon ikke der er andre mere velegnet steder på Deres arbejde, som kan bruges til det ønsket formål.

          1+
          • Læsehæsten

            27/09/2017 kl 16:51 - som svar på Hende den Stille

            Næh, egentlig ikke.

            I produktionen har vi mulighed for at monitorere væskeflow, temperatur, tryk, ledningsevne, pH, volumen, UV-absorbans og et hav af andre spændende parametre, men jeg tror næppe, at det er relevant for forsøget.

            Kyk, indtil videre er det gået fint. Sveder og fantaserer, mens hende den unge, frække sørger for at give mig adgang.

            Til arkivet.

            3+
            • Hende den Stille

              30/09/2017 kl 7:43 - som svar på Læsehæsten

              Jeg arbejdede en gang, sådan et sted med et fugtovervåget arkivrum. Og det var så stort, at man sikkert godt kunne hygge sig i hjørnet, uden alarmen gik.

              1+
              • Læsehæsten

                30/09/2017 kl 8:08 - som svar på Hende den Stille

                Det lyder risci, men det kunne være fristende at teste.

                1+
                • Hende den Stille

                  30/09/2017 kl 8:33 - som svar på Læsehæsten

                  Rummet var omkring 200 m2. Så jeg tænker, hvis man ikke lige var under selve måleren, så ville risikoen være minimal. Og var man lidt strategiske, og var modsat måleren, kunne man sikret være færdig før, ændringen blev registreret. De ved, diffusion, koncentrations udligning osv. taget i betragtning.

                  1+
                  • Læsehæsten

                    30/09/2017 kl 21:37 - som svar på Hende den Stille

                    Afhænger vel selvfølgelig af, hvor længe man har behov for, og hvor meget fugt man afgiver. ?

                    1+
                    • Hende den Stille

                      01/10/2017 kl 13:40 - som svar på Læsehæsten

                      De har helt ret.
                      Men vi havde sådan nogen “smarte” ekstra uniformer, når vi skulle i renrum.
                      Dem kan fugt næsten ikke trænge igennem. Så det var en mulighed at benytte, for at få ekstra tid.
                      Eller intensitet niveauet kunne sættes ned, for at reducer fugt afgivelsen ?

                      1+
                    • Læsehæsten

                      01/10/2017 kl 23:33 - som svar på Læsehæsten

                      Lyder mere og mere som reelle erfaringer med en kollega m/k. 😛

                      2+
                    • Hende den Stille

                      02/10/2017 kl 15:08 - som svar på Læsehæsten

                      Hmm… Nej, men et eller andet måtte der forgå i rummet, for der kunne tømmes en del vand (+20 l.) af affugteren hver dag

                      2+
                    • Læsehæsten

                      02/10/2017 kl 17:47 - som svar på Læsehæsten

                      “Vand” kalder de det… 😛

                      2+
                    • denkaadekkyk

                      02/10/2017 kl 18:38 - som svar på Læsehæsten

                      Jeg er overbevidst om at I begge ville kalde det for H2O

                      1+
                    • Læsehæsten

                      02/10/2017 kl 18:53 - som svar på Læsehæsten

                      Eller dihydrooxid.

                      0
                    • Hende den Stille

                      02/10/2017 kl 20:11 - som svar på Læsehæsten

                      He. Kyk. Jeg bruger langt oftere betegnelsen milliQ. Men det er af en helt anden grund.

                      1+
                    • Læsehæsten

                      02/10/2017 kl 20:14 - som svar på Læsehæsten

                      Det gør man til tider også dér, hvor jeg arbejder… Er vi kolleger, Stille Pige?

                      1+
                    • Hende den Stille

                      02/10/2017 kl 21:20 - som svar på Læsehæsten

                      Uha, kan være. For har da mandlige kollegaer.

                      1+
    • Yess!!

      26/09/2017 kl 7:29 - som svar på

      Vi vil være med!!

      2+
  4. denkaadekkyk

    25/09/2017 kl 18:28

    Hej chef
    nu skal du høre, vi går efter årets ig.nobelpris

    Fry Kyk lader til at være undtagelsen som bekræfter reglen, vil ikke engang smage på sig selv

    2+
    • Hende den Stille

      25/09/2017 kl 20:10 - som svar på denkaadekkyk

      Selvom jeg godt kan se, det kan give problemer i ægteskabsseng, hr. Kyk. Så er det om fru Kyk er villig til smage på andre frøkener og fruer. For at vi kan afkræftet den gældende hypotese.

      1+
      • denkaadekkyk

        26/09/2017 kl 9:35 - som svar på Hende den Stille

        Det har været tilbudt, sjovt nok ikke af mig, og afslået

        (jeg heppede ikke særligt meget i baggrunden…..)

        1+
        • Hende den Stille

          26/09/2017 kl 16:20 - som svar på denkaadekkyk

          Nej, for De er jo ganske uskyldig. Så havde ikke forventet andet.

          1+
          • denkaadekyk

            26/09/2017 kl 17:26 - som svar på Hende den Stille

            Ja

            Både uskyldigheden og høfligheden selv.

            Ville aldrig behandle en kvinde på en måde, som hun ikke inderst inde gerne selv vil.

            De kan være ganske tryk i mit selskab

            (måske er det så nogle gange temmelig langt inde, at hun gerne vil)

            1+
            • Hende den Stille

              26/09/2017 kl 20:47 - som svar på denkaadekyk

              AH ja. Så er det bare om De mener tryk eller tryg.

              For at blive trykket i Deres selskab, giver det helt forkerte indtryk.

              1+
              • denkaadekkyk

                27/09/2017 kl 5:47 - som svar på Hende den Stille

                Jeg er bange for at id’et fik blandet sig for meget.

                Officielt er undskyldningen noget med en macbooks evne til at have et flydende tastatur ………

                (mange tak til de ihærdige djævle på TS for stadig at blande sig i debatten. Om det så bare er for at bringe orden i tråden)

                0

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *